massa skit

Då har man satt igång med praktiken. Min praktik har jag på World Trade Center och trivs riktig bra. Började måndags morgonen med att titta på lite roliga mail..Några snoppar dök upp och vi hade skrattattacker..Jag o Harriet.. sedan var dags att göra nytta, trodde jag..  Men fick isället leka vaktmästare med Bianca, vilket iofs var väldigt roligt. Jag fick se hur anläggningen var, mest kök överallt o jag hittade aldrig tillbaka till rätt kök. Sprang mest runt och fikade hela tiden..  Trivs i vilket fall jätte bra även om jag inte fått några vettiga uppgifter än, men det kommer förhoppningsvis..

Tyvärr blev jag sjuk o va tvungen o gå hem i onsdag..Vet inte vad det är men det är ju såklart magen.. Fick så ont att jag knappt kunde gå.. Blir att beställa tid för gastroskopi så kanske dem ser om det är nåt fel i magen.. Usch, ner med en slang i magen..Men vad ska man göra?

Idag har jag sytt två klänningar. Blev riktigt bra och en ska jag ha på mig imorgon. Ja för det hade ju varit lite konstigt om jag haft två på mig.. Smart..

Ska upp tidigt imorgon för att köra mamma till jobbet. 06.15..Ouch vad jobbigt det lät. Men behöver bilen så då är det bara att bita i det sura äpplet. Ska fixa saker till den ena klänningen och så måste jag till systemet och ladda upp inför kvällen. För då blir det Nationalteatern på sticky.  Ska bli riktigt roligt och vi blir ett skönt gäng och förhoppningsvis en dunder bra kväll..

Nu tror jag inte att jag har så mycket mer på hjärtat. Återkommer någon annan dag..

Blev förresten mobbad på bussen förra veckan. Jag hade varit o skrivit tenta och hade stoppat ner pennan och mina papper i fickan. Men min gigantiska miniäknare( Petter vet vilken jag pratar om, då han va tvungen att ta kort på den när han såg den) fick inte riktigt plats så jag höll den i handen. En konstig indie satte sig bredvid mig. Jag var trött och satt o stirra ut genom fönstret.
Indien: Finns det någon anledning till att du går runt med en miniräknare i stan?
Jag: Öööh.. Ja , jag har skrivit tenta..
Indie: Okej, e det en sån där som man kan lägga in formler och sånt?
Jag: ( undrar om han är totalt blåst eller om han skämtar) Ja, det ser du väl. Hi-tech nummer ett. Inköpt på rusta..
Indien: Ja det kan jag se.. Har du många tentor kvar?
Jag. Nä..ska på praktik.. ( är inte riktigt på humör för en konstig konversation på bussen så jag vänder mig mot fönstret igen)
Indien: (Som inte vill sluta prata) Jaså, ta med dig miniräknaren då så lär dem bli riktigt imponerade, så får du säkert jobb också..
Jag: Ja det ska jag göra. Tack för tipset..
Äntligen skulle jag av..Och han också.. Han gick långsamt så att jag skulle hinna me, då gick jag ännu långsammare.. Och när han var tvungen att svänga så stack jag förbi som ett skott.. Swoooooosh så det bara..Phew, ja klarade mig..

Så, det var allt för mig idag!!

xoxo
Kattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0