Trädgårn, en mördare och saknad..

Igår var jag på riktigt dåligt humör.. Dagen innan hade vi varit ute och jag sov över hos anna..På morgonen när ja vaknade mådde jag bra och låg kvar i sängen en bra stund tills jag insåg att det nog va bäst att åka hem o sova o tvätta håret, med tanke på att jag fick förklaringen att jag såg ut som något mellan en råtta och en hund, så var det nog läge att ta itu med det...
Så jag stack ner till bilen och skulle köra hem. Och när jag väl satt bakom ratten kände jag illamåendet komma smygandes över mig. Woo, jag kan verkligen inte köra nu.men va fan ska ja göra? Så jag satt där en stund och planerade min körning. Jag kan ju faktist ta toltorpsvägen och sedan köra gamla säröleden, inga poliser där inte. Så den vägen blev det. men mitt hjärta stannade där ett tag när bilen bakom mig blev stoppad av polisen... Vilken jävla tur man har ibland. Idag kanske gud älskade mig ändå. Gjorde han ju knappast i fredags, då var det snarare hat från hans sida..Mitt dåliga humör fick alla som var i närheten ta del av. Stackars Mathias ringde och då bara skällde jag. Förlåt..Tur att han känner mig o vet att det inte var något mot honom. Får ta o ringa honom o be om ursäkt..

Väl hemma hoppade jag snabbt in i duschen, tog en macka och kröp ner under täcket. Välförtjänt sömn fick jag en liten liten stund. Tills mina systerbarn attackerade mitt hem. Där va viltimmen slut..
Bara att inse att någon mer sömn kommer det inte bli, då min systerdotter kommer in och frågar om vi ska leka mamma pappa barn, spela memory och läsa saga.Och systersonen låter som en galen indie.. Ja vad gör man inte för dem små liven?

Sedan var det dags att sticka till jobbet. jag fasade för hur denna kvällen skulle bli.. Trädgårn, en lördag i februari, kan ju inte bli värre. Väl där satte jag mig tillrätta bakom bordet och väntade på folk, och väntade, och väntade. Totalt under hela kvällen var det ungefär 20 personer som vistats i lokalen, inklusive 7 av personalen.. Några snälla männsikor satte sig för att spela ändå. Det tackar jag för. Men mestadels av kvällen satt jag och räknande sekunderna tills jag fick åka hem. En riktigt creepy kille satt i soffan mittemot mig och stirrade så att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Han såg ut som en blandning mellan jack osbourne och en mördare.. Kändes riktigt obehgligt när han satt där med sina stora ögon bakom glasögonen och stirrade så att jag trodde nästan hans ögon skulle ploppa ut..Till slut gick han o då kunde jag börja andas igen..

Klockan 3, när det va 2 personer kvar, bestämde dem sig för att stänga. Glädjen spred sig i hela kroppen och jag  hoppade ner från stolen och stängde bordet. Äntligen!!!

Slog på högsta volymen i bilen, och med gasen i botten styrde jag hemåt. Somnade i sin älskade säng 4.30

Idag kommer mina älskade föräldrar hem, längtar så!!

Saknar min bäbis malin, kanske ska se om hon är ledig idag och åka hem till henne..Ja det ska ja nog fan ta o göra..

Kärlek!/Kattis


Kommentarer
Postat av: Gregor*

Älsklingen, jag är alltid ledig för dej:)du är mitt hjärta!

2008-02-12 @ 01:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0