sahlgrenska, östra och massa buss-byten..

Igår var det ingen rolig dag. Det började med att jag så käkt skulle fixa med min digitalbox, kattis som är den mest händiga personen i världen..host.. satte igång o letade verktyg och började skruva. Yes, både signalstyrka o signalkvalitet! Men det försvann lika fort igen. Då sätter jag mig självklart och börjar skruva ännu mer, o då försvann allt, o nu får jag inte loss det.. smart..

Sedan ringde jag lilla malin som lät otroligt frånvarande när hon svarade. Till slut kom det fram att hon hade fått ett sms från janika klockan halv 10 där det stod att hon var tvungen att ringa ambulans o åka till sjukhus. Jag sa till Malin att möta mig vid sahlgrenska o att vi ska leta rätt på henne. Väl på salhgrenska fick vi hjälp ganska snabbt och dem berättade att hon var på östra och att vi kunde ringa dit. Satte oss på bussen på väg mot östra. Vi ringder och frågar så att det är säkert att hon är där. Men icke. Ingen Janika på hela sjukhuset. Vi hoppade av bussen och satte oss på en bänk och fick panik. Vart fan va hon då? Vi bestämde oss för att åka tillbaka till sahlgrenska och få reda på precis vart hon e. Väl på sahlgrenska får vi sitta länge och vänta på våran tur. Till slut går vi fram till receptionen och får äntligen hjälp. Då visar det sig att hon varit på sahlgrenska men att hon sedan skickats till östra. Äntligen visste vi vart hon va. Vi ringde till östra och dem bekräftade att hon var där. Vi åkte dit och våra hjärtan krossades när vi såg henne. Så liten och oskyldig låg hon där i sin säng me massa slangar. Men vi var lättade när vi gick därifrån, nu får hon den hjälp hon behöver iallafall.. Att man kan tro att det bara är influense o att det sen visar sig vara hjärnhinneinflamation är riktigt skrämmande.. Men nu är hon på bättringsvägen iallafall..

Ikväll var det tänkt att gå ut me anna. Frågade henne redan i söndags, men just nu känner jag inte överdrivet mycket för det. Ska upp o hälsa på janika imorgon och då vill man gärna inte komma bakis. Men tänkte gå ut ändå och inte dricka så mycket. men det har man sagt lite för många gånger innan. Får se hur det blir..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0